Nurhayat Son Dakika

8 Kasım 2013 Cuma

Olarak Mencius bilinen sloganı "iyi insan doğası," Xunzi tanınıyor karşısında, "insan doğası kötüdür." Mencius izlendi kendini yetiştirme gibi gelişmekte olan doğal eğilimler içimizde. Xunzi inanıyor bizim doğal eğilimler ve çatışmaya yol bozukluğu ve yapmamız gereken radikal reform onlara değil, onları geliştirmek. Her iki paylaşılan bir iyimserlik insan hakkında perfectability, ama baktıkları sürecini tümüyle farklı. Xunzi öngörülen bir zamanlar insanlığın bir doğa durumunda anımsatan Hobbes. Olmadan yapılan çalışmadır, halkın isteklerine yaygın çalışır, ve onlar kaçınılmaz olarak çatışma içinde bulurlar kendi arzularını tatmin etmek için çalışıyor. Kendilerine bırakılmış, insanlar içine düşecek bozukluğu, yoksulluk ve çatışma, bir hayat yaşayan olurdu, Hobbes dediği gibi, "fakir, çirkin, zalim ve kısa." Oldu ki, insan doğası bu ısrarı kötü oldu en sık mahkum ederek, daha sonra düşünürler reddeden Xunzi bakış lehine fikir, takip Mencius, iyi insanlar doğal olarak.

Xunzi çeşitli argümanlar sunuyor karşı Mencius söylesinler. İnsan doğası diye tanımlar olarak ne doğuştan olduğunu ve olması gerekmez öğrendim. O savunuyor eğer insanlar doğası gereği iyi, gerek yok olacağını ve ayin için sosyal normlar. Bilgelerin bunları oluşturmak zorunda olmazdı, ve onlar da gerek olmazdı rivayet edilmiş nesiller boyunca. Nurhayat kızlı erkekli öğrenci evi kedi Oluşturuldukları kesin değil çünkü insanlar doğal olarak buna uygun hareket eder. Komiser, aynı zamanda, arzu ettikleri iyi, kasıtlı bir ne arzuları yok zaten, bu da gösteriyor ki insanlar iyi değildir. Veriyor ki, ne hayat, çeşitli çizimler eyaletinde gibi doğa, üzerinde herhangi bir eğitim olmadan, ibadet ve ahlak. Xunzi olduğuna inanmıyor insanlar kötü, onlar kasıtlı olarak ahlak kurallarını ihlal alarak, sapık bir zevk yapıyorum. Onlar-si olmak hayır, ahlak anlayışının doğal at all: onlar ahlaken kör doğası gereği. Onların arzularına çatışma içine getirmek daha iyi bilmiyorum çünkü onlar değil, zevk, çünkü çatışma. Aslında, Xunzi insanlara inanır bunu zevk almıyorum hiç, neden oldukları yaşam tür arzu iyi sonuçlar sipariş yoluyla getirdiği ritüelleri şahitlik ettiler.

Gibi Mencius, Xunzi inanılan insan doğası herkes aynıdır: hiç kimse ahlaki ilkeler ile başlıyor. Özgün doğası Yao (adaçayı efsanevi bir kral) ve Jie (efsanevi bir mucize (ayet) aynı oldu. Nasıl bir fark oluştu ekili kendilerini. Yao reforme onun orijinal doğa Jie vermedi. Bu şekilde, Xunzi temel vurgular perfectability herkesin. İnsan doğa kötü değildir, fakat bu iflah olmaz değil ve aslında Xunzi hakkında oldukça iyimser oldu taleplerini aşmak imkanı vardır arzuları sonucunda doğa durumunda. Olsa Konfüçyüs önerir bazı insanlar daha iyi doğası gereği kapalı diğerlerinden ve Mencius Xunzi herkes hemfikir başlar aynı olmalarına rağmen, farklı içeriğine orijinal durumuna. Olsa Xunzi inanıyor reform için her zaman mümkündür kendini tanır ki gerçekte bu hep böyle olmaz. Çoğu durumda, tek tek kendisi var yapmak için ilk adımı reform yapmaya çalışan, ve Xunzi oldukça kötümser insanlar hakkında aslında bunu yaparken. Onlar bunu yapmak zorunda edilemez ve onlar da pratikte mümkün geliştirmek için seçim yapmak için, ama Xunzi, bu demek değil ki prensip olarak imkansızdır onları değiştirmek için.

0 yorum:

Yorum Gönder