Trendist Ataşehir Son Dakika Haber

7 Kasım 2013 Perşembe

Xunzi ("Ana Xun") ortak unvan için filozof olan tam adı oldu Xun Kuang. O da bilinir Xun Qing, "Bakan Xun," sonra bir ofis tuttu. O eyaletinde doğdu Zhao kuzey-merkezi etrafında Çin M.Ö 310. Genç bir adam olarak okudu devlet Qi kuzeydoğu kaleminde büyük konsantrasyonu filozofları yaş. Xunzi yazılarının haritayı olması için ona iyi bilen tüm doktrinleri anda mevcut olan ile temasa geldi muhtemelen bu dönemde hayatının. Bırakarak Qi, birçok gitti yapılan diğer ülkeler ise Çin kadar zaman oldu ve istihdam kısaca bazıları tarafından. Onun ne zaman sona erdi son mesaj patronu öldürüldü M.Ö. 238'de biten şansını riske etmeyi teorileri hükümet dayandırdılar. Xunzi yaşamış olabilecekleri görmek için Çin birleşik otoriter devlet tarafından Qin M.Ö. 221'de. Eğer öyleyse, kesinlikle o olmalıydı ki hayal kırıklığı onun iki eski öğrenciler, Si ve Li Han Feizi, yardımcı müşaviri Qin zaman zafer hükümetinin Qin inatla karşı Xunzi konusundaki düşünceleri ile moral güç sayesinde devlet. Qin hanedanı olarak hatırlanacak uzun bir zaman ve katı yasalarının acımasız cezalar, ve Xunzi derneği ile onun iki mimarlar muhtemelen bir faktör oldu daha sonra marjinalleşme, onun düşüncesi.

Gibi çoğu zaman felsefi eserler, Xunzi bugün bizim yaptığımız bir derleme daha sonra, yazılar onunla ilişkili değil, bütün bunlar mutlaka tarafından yazılmış Xunzi kendini. Güncel sürümü Xunzi ayrılmıştır otuz iki kitap, yaklaşık yirmi trendist ataşehir beş çoğunlukla kabul edilir veya tamamen otantik kabul edilir ve diğerleri onun temsilcisi düşünce, onun gerçek değilse yazılar. Bu muhtemelen en büyük toplama erken Çince felsefe yazıları olabilir makulü atfedilen bir yazar. Bu Xunzi de dikkate değer verdiği tarzı. Nispeten küçük yazıldığı diyalog biçimi gibi çalışır Mencius, vardır ve hiçbiri hayali astra Zhuangzi. Çoğu kitap normalde atfedilen Xunzi devamlı bir konu üzerine denemeler var görünüyor daha fazla veya daha az olarak da yazılabilir birleştirilmiş parçalar bulunmakla birlikte, genellikle ayet bölümleri ve iki ayrı kitap sadece şiir derlemeleri. Bu yazılar, Xunzi dikkatli kendi konumunu tanımlar ve itirazlar yükseltir rakip düşünürlerin bir şekilde işleyen onun daha fazla çalışma felsefesi olarak tanınabilir daha diğer birçok ilk Çinli düşünür.

2. Yol ve Cennet

En önemli sözcük Xunzi felsefesi Yolu (dao). Bu bir Çin felsefesinin en yaygın terimler, olsa tüm düşünürleri bunu tanımlamak biraz farklı. Terim belirmesinden bir yolu veya yol oldu genişletilmiş bir şeyler yapmanın yolu, bir şekilde ' bir hareket olarak ya da felsefe olarak kullanılmıştır, yaşamak için doğru yolu. İçinde Xunzi davasının, diyor, yani bu şekilde insan, yolu iyi bir yönetim ve uygun davranma yolunu, Yol değil ya Cennet gibi Doğanın Laozi and Zhuangzi define ve Mencius sık sık öneriyor. Aslında, Xunzi için önemli olması muhtemelen en akılcı Cennet görünümü erken dönemde ve doğaüstü. Xunzi iddia yola ilk dikkat çekti tarafından özellikle akıllı ve yetenekli insanlar olarak adlandırdığı bilgeler (bir kısmı kısa süreli bir suret erken Çince düşünce), ve aşağıdaki Yolu olarak rivayet edilmiştir geçmişten neden olacaktır istikrarlı, müreffeh, huzurlu toplum giderken, karşı bunun ters sonuçlar. Bazı yönleri Şekilde, böyle belirli bir ritüelleri, kesinlikle insanlık tarafından yaratılan, Yolu olup olmadığını bir bütün olarak oluşturulur veya keşfedilen bir konu olmaya devam etmektedir bilimsel tartışmalar.

Aksine diğer birçok ilk filozoflar, Xunzi inanmıyor Cennet müdahil oluyor insan ilişkilerinde. Cennet oldu bazen kabul antropomorfik bir tanrı, bazen kişiliksiz bir kuvvet otomatik olarak ödüllendirdi iyi ve cezalandırdığı da kötü, ama Xunzi bakış Cennet gibi çok Doğa: hep öyle olur gibi davranır, ne iyi yardımcı zarar vermeyi veya kötü. Yol Yol değildir, çünkü Cennet bunu onaylar, çünkü tek Yolu bu çünkü insanlar için iyidir. Bölümde "Söylem üzerinde Heaven" (bölüm 17, olarak da tercüme "Söylem üzerinde Doğa"), Xunzi ayırdığı için kendini çürüten diğer görünümleri bu Cennet, en belirgin olduğu Mohists. Cennet ödül yok iyi kralla birlikte barış ve refah, ne de cezalandırmak zorbalar tarafından onlara sahip devrik. Bu sonuçlar yoluyla yaklaşık gelsin iyi ya da kötü kendi kararları. İyi bir hasat işareti olmadığı ve yeterli gıda iyilik Cennete ait olan, bunun sonucu akil tarım politikası. Benzer şekilde, tutulmalar gibi olaylar seller ve Cennet belirtileri değildir hoşnutsuzluğunu: basitce şeyler bazen. Merak ediyor olabilirsiniz olarak onlara sıradışı olaylar, ama doğru değildir veya onlardan korkmayın uğursuz bunları düşünün. Endişesi Cennet lehine bir zaman kaybıdır; bunun için hazırlıklı olmak daha iyidir ne olursa olsun ortaya çıkabilir. Olacak bazı doğal afetler, ama eğer biri hazırladıklarını zarar neden olmaz.

İlginç olsa da Xunzi bu rasyonel Doğa manzaralı, genişleten ruhları için ve de tanrılar, o asla öneriyor ortadan kaldırarak dini ritüeller onları doğru yönlendirilir gibi fedakarlıklar ve kehanet. Bir bunları gerçekleştirmek gerekir bir parçası olarak ritüel sistemine bağlayan, toplumu bir arada, ama bir gerçekleştirmez herhangi bir sonuç bekliyor. "Söylem üzerinde Cennet," Xunzi yazdı, "Sen yağmur için dua ve yağmur yağar. Neden? Özel bir nedeni yok, diyorum. Sadece size sanki yağmur için dua etmemiş ve yağmur yağdı zaten." Yağmur yağdığında sonra yağmur için dua ediyorsun, tıpkı yağmur yağdığında zaman için dua etmedi. Henüz kuraklık sırasında kurullarınca hala yağmur için dua-değil çünkü o doğal dünya üzerinde herhangi bir etkisi yoktur, ama insanlar üzerindeki etkisi nedeniyle. Ne Xunzi inanıyor ritüel yapar, daha sonra incelenecektir.

İçinde Xunzi, kendi görüşüne göre, yapılacak en iyi şey olduğunu anlıyor ne Doğanın yaptığı ve insanlığa ne yapar, ve konsantre çıkarıyorlardı. Sadece inanmak yanlış Cennet müdahale eder ve insan ilişkilerinde son derece yararsız neden Doğa hakkında spekülasyon yapmak veya bu şekilde ıs birlikte yardımcı olmaya çalışıyoruz. Xunzi ilgilenen pratik bilgi ve Doğa hakkında spekülasyon kullanışlı değildir. Bu bağlamda, diye düşünülebilir anti-metafizik, çünkü o da ilgisi yoktur dünya nasıl çalıştığını ya da ne öyle. Yavrumun insanlar ne yapmalıyım şaşırtabilecek bir şey ya da olumsuz etkisi olan bir zaman kaybıdır. Biliyoruz ki Doğa değişmez, Yol biliyor ve biz ihtiyacımız olanı almak için doğadan canlı ve tüm bilmeye ihtiyacımız var. Bu tür bilgi insan arasındaki bölünme ve dünya bilgisi Cennet olmuş olabilir kısmen etkilenerek Zhuangzi, ama süre Zhuangzi bilerek gördüğü Cennet olmak önemli, Xunzi değil.

0 yorum:

Yorum Gönder