Şevkat Yerimdar Son Dakika Haber

3 Kasım 2013 Pazar

İkinci hangi bağlamda ifade eder Patañjali śvara ilk sūtra bölüm II, nereye kriyā yoga, eylem yolu olarak tarif edilir oluşan kemer sıkma çalışma ve özveri kaytı olmak için tıklayın] Gerçekleştirerek böylekriyā yogasamādhi elde edilir ve engelleri ( kleśas of II.3), gevşedi. Son olarak, śvara yüzeyler tekrar üçüncü bir bağlam ikinci bölümde, İİ.32, nerede niyamas listelenir. Bu niyamas, ikinci sekiz uzuv çakı gibi Yoga yolunu oluşmaktadır temizlik, memnuniyet, kemer sıkma ve çalışma gibi diğer iki bağlamlarda,śvarapraidhāna bağlılık śvara (bundan dolayı, üç maddeleri kriyā yoga hepsi niyamas). Çeşitli yararları ile ilişkili takip yamas ve niyamas, etik ve ahlak, izleyen belirtilmiştir sūtras bölüm, ve İİ.45 bildiren yarar niyama bağlılık Tanrı başarıdır samādhi. Bu final için başvuru śvara metinde, ama önemli, çünkü tüm boons olarak bahsedilen diğer itibaren tahakkuk yamas ve niyamas (on hepsi vardır) temsil şevkat yerimdar praktic veya malzeme, bir etti - vitality, geçmiş yaşamlar bilgi, kopukluk, vb., vb. Bu sadeceśvarapraidhāna son öğe listesinde yamas ve niyamas, nihai hedefi, Yoga, samādhi, elde edilir. O halde, bu gleanings dan ekstrakte edilebilir Patañjali en karakteristik tutumlu sūtras.


Bu şu sonuca varabiliriz ki, Patañjali kesinlikle teşvik teistik bir ölçüde pratik Yoga Sūtras. Ancak ilk bağlamında, śvarapraidhāna, adanmışlık Allah'a teslim isteğe bağlıdır ulaşma aracı olarak samādhi, Patañjali doğrudan yapar altı sūtras için śvara, verilen önemsiz değil onun tutumluluk sūtras. Bu adanmışlık teslimiyet değildir, isteğe bağlı ikinci bağlam, kriyā yoga. Beri isteğe bağlı değil keza üçüncü olarak bağlam niyama ön koşulu olan için meditasyon yoga, Patañjali gibi görünüyor gerektiren tüm kalkınan yogīs be devotionally yönelik hazırlık aşamasında, Yoga ve daha yüksek amaçlara, daha yüksek iken, daha fazla meditasyon uygulama aşamaları onlar kayabilir onların meditasyon için konsantrasyon odak diğer nesneleri bile, sonuçta, herhangi bir nesneye onların hoş (İ.39) - en iyi onlar-cekti var olmak tavsiye korumak için śvara nesne olarak bundan sonra, bu "özel purubir" armağan edebilirsiniz mükemmellik samādhi başka hangi nesneler olamaz (İİ.45).


Patañjali ayrıca diyor ki : śvara tarafından temsil edilen mistik hece "om." Om anlaşılmıştır sonal olarak enkarnasyon Brahman (daha sık kullanılan bir terimdir olan Mutlak Hakikat Upanireklamlar), Vedik dönem sonlarından beri. Bir skolastik gibi Patañjali kesinlikle iyi olmuş öğrenmişti Upaniṣads (özellikle verilen kendi mandası ön çalışma hayatında başarı için yoga, II.1 & 44), bir ortodoks olarak düşünürü olarak kabul ederdi śruti, vahyin. Düz-se bile o asla anlamına gelir Brahman içinde Sūtras burada tekrar etmeliyiz ile birlikte olup olmadığını merak tüm bu śvara theologies zamanının oldukça bilinçli bir şekilde o equating Upaniṣadic Brahman bu kişisel śvara suretiyle , bu ortak paydası om.


O ses yoluyla om bu yogi düzeltmek için üzerinde zihin Ῑśvara. Sonuç olarak, çünkü Ῑśvara, türü olarakpuruṣa, ötesinde prakṛti ve bu nedenle ötesinde veya herhangi bir tür kavramlaştırma vṛtti, nasıl tek tek düzeltmek zihninde onun üzerine - prakṛtic akıl idrak edemez ki kendisi daha ince? Patañjali burada araçlar sağlar: yoluyla tilavetiyle hangi hece Ῑśvara tezahür eder. Böyle recitation denir japa (eski Vedik dönem yaygın eski Brāhmaṇa metin, nerede tanıtmıştır okunuşu yumuşak Vedik mantralar rahip tarafından.) Tarafından sürekli yinelenen om ve tefekkür anlamını, artha yani Ῑśvara, zihni yogī olur, tek-noktaya - bütün amacı yoga uygulama. Yinelenen ses om ve "tefekkür anlamını," yani, ses gösterimiῙśvara, nesne, yogī' teslimiyet, ile birleştiğinde Patañjali kelimenin kullanım praṇidhāna, teslimiyet,içinde İ.23, ilahi puan mantra bir adanmışlık ruh hali. Bu quintessential Hindu teistik meditasyon, en belirgin şekli Hindu Yoga kanıtlandığı antik çağdan günümüze kadar.

0 yorum:

Yorum Gönder