2014 KPSS Son Dakika Haber

1 Kasım 2013 Cuma

"Refrainment çalmalarını," üçüncü yama olarak açıklanmıştır almayan başkalarına ait olan şeyleri değil, hatta bunu yapmak arzusu barındıran. Vyāsa tanımlar "bekarlık" kontrolü, cinsel organları, ve bu daha da rafine tarafından Vācaspati Miśra olarak görmeye değil, konuşma ile kucaklaşan veya başka bir şekilde karşı cinsten üyeleri ile etkileşim arzu nesnesi olarak. Kısacası, kendini gerçekleştirme sağlanamaz ise bir cinsel çünkü emilen bu da göstermektedir ki, hala bir tatmin arayışı üzerinde duygusal düzeyde, ve böylece misidentifying ile olmayan kendine.

Vyāsa tanımlar "vazgeçme mal" olarak görme yeteneği kaynaklanan sorunları elde edilmesi, muhafaza ve imha şeyler, çünkü bu sadece kışkırtmak ve yaralanma eki. Bu yamas kabul edilen büyük yemin; onlar tarafından muaf değil bir sınıf, yer, zaman veya durum. Onlar hayatın her alanında evrensel işleri ve sosyal etkileşimler. Onlar olmadan rajas ve tamas olamaz kısıtlandığını, ve sattva temel Yoga aşamalarında yüksek ulaşılamaz.

7. Teizm

Patañjali içinde YS İ.23 bildiren hedefi Yoga Tanrı'nın lütfuyla elde edilebilir, śvara-prāidhānād vā. Bu teistik, veya śvaravāda eleman Hint düşünce en az uzanıyor geç Vedik dönem. Altı "okulları" nın geleneksel düşünce kaynaklanan bu dönemde, beş Nyāya, Vaiśeṣika, Vedānta, Yoga ve Sāṁkhya - idi, oldu ya, teistik. Sāṁkhya, ancak sıklıkla olarak temsil nontheistic, oldu, hakikaten, yaygın olarak teistik erken ifadeler ve devamı korumak için yaygın teistik türevleri dışında daha sonra klasik felsefe okulu ile ilişkili Ῑśvarakṛṣṇa, kanıtladığı gibi Purāṇas ve Bhagavad Gītā. Yansıtan Patañjali ' undogmatic 2014 kpss başvuruları ne zaman mezhebe bağlı olmayan ve sofistike olsa da śvara-praidhāna, "Allah'a bağlılık" olmayabilir veya zorunlu özel şekilde ulaşmak için gerçekleştirilmesi öz (verilen parçacık vā "veya" İ.23) tarafından tercih açıkça ona. Dönem "śvara" oluşur üç farklı bağlamlarda Yoga Sūtras. İlk başlayarak, İ.23, bu bağlamda nihai hedefi elde etmek için nasıl Yoga, yani, bütün düşünce durdurulması, saprajñāta samādhi ve gerçekleştirilmesi purubir. Patañjali özveri sunar śvara olarak böyle bir seçenek. Fakat önemli not sözcüğü va"ya da," bu sūtra olduğunu belirten Patañjali sunar bağlılık śvara Rab, isteğe bağlı olarak ulaşma anlamına gelir samādhi yerine bir farz olarak.

Çıkan tartışma, Patañjali belirtmektedir:

Rabbin özel bir öz tarafından dokunulmaz çünkü o yatakları saskāraskarma ve onun fructification ve kullanılmasının önündeki engeller ile yoga uygulamaları, kleśas of nescience, ego, eki, isteksizlik ve irade-to-live. O her şeyi bilen, ve eskilerin de hocası, çünkü o zamanla sınırlı değildir.

Verilen bağlamında birincil Sūtras, yani sabitleme zihni sadece bir nesne, iki sūtras, İ.27-28, nasıl belirtinśvara olmaktır üzerine meditasyon: "onun tayin mistik hece "om" ve onun tekrar edilmesi, japa ve tefekkür anlamını yapılmalıdır." Bu puan ve her yerde en önde gelen Hindu meditasyon şeklinde klasik dönemden başlayarak günümüze: mantra problem çözümü (japa). Sonuç olarak bu adanmışlık tür meditasyon, "gelir, gerçekleşmesini iç bilinç ve tüm engelleri özgürlük."

0 yorum:

Yorum Gönder