Galasataray Kopenhag Maçı Kanal Son Dakika Haber Flaş

23 Ekim 2013 Çarşamba

Belirtildiği gibi, Yoga olarak ele alınmamalıdır ayrı bir okul olarak Sāṁkhya sonra kadar iyi Patañjali, fakat süre olarak oldukça farklı bir yaklaşım ya da yöntemle aydınlanma yolunda, küçük farklılıklar olsa da. Sāṁkhya sağlar metafizik ya da kuramsal gerçekleşmesi için gerekli temelleri purubir, Yoga ve uygulama tekniği veya kendisi. Süre Yoga geleneğinin kabul etmez Sāṁkhya görünümü metafizik analizi,jñāna, bilgi, teşkil yeterli bir aydınlanma yolunda galatasaray kopenhag hangi kanalda ve kendisini metafizik varsayımlarımız Yoga sisteminin farz olanlar Sāṁkhya. Bir kenara bırakıp çok sayıda türevleri Sāṁkhya (Çinli Budist hacı Hsöen Tsang ' isa öğrencisi 7th yüzyıl C.E. 18 okul raporları ve önceki kaybı malzeme, daha sonra khya Kārikā of İśvarakṛṣṇa (4th-5th yüzyılda CE), varsayılan olarak sahip olmak seminal metin geleneği, tıpkı Patañjali Yoga ' Sūtras için vardır Yoga geleneği.

Genel Sāṁkhya (kelimenin tam anlamıyla "sayılandırma") sistem, evrenin canlı ve cansız varlıklar olarak algılanır sonuçta iki ürün ontologically ayrı kategoriler; dolayısıyla bu sistemin özünde dvaita, ikili veya içinde önvarsayım. Bu iki kategori prakti veya ilkel matris malzeme fiziksel evrenin, ve purubir, sayısız bilinçli canlarından içinde katıştırılmış. Sonuç olarak bu iki varlık arasındaki etkileşimin, geliştikçe, maddesel evrene dair bir dizi aşamaları. Gerçek katalizörler bu tekamül süreci üç guolarak, kelimenin tam anlamıyla "ipliklerini" veya "nitelikleri" içkin olan prakti. Bunlar: sattva, "berraklık;" rajas, "eylem;" ve tamas, "eylemsizlik." Bu guolarak bazen göre desteklenmesi hakkında konuları varlığını bir ip; sadece aslında bir ip gibi konuları bir arada, bu yüzden tüm gerçeği apaçık aslında bir kombinasyonundan oluşur, guolarak.

Verilen medyatik bir odak noktası metin, guolarak özellikle Yoga önemli psikolojik açıdan kendilerini tezahürü; Yoga, zihin ve bu nedenle tüm psikolojik eğilimlerine, prakti ve bu nedenle de oluşanguolarak - zihin ve madde arasındaki tek fark eski olan varlık daha büyük bir üstünlüğü sattva, ve sonuncusu ise tamas. Bu nedenle, özgü göre intermixture ve orantılılık, guolarak canlılar , farklı sergi tür zihniyet ve psikolojik fıkra hükmü uygulanmaz. Böylece, ne zaman sattva baskın bir birey, nitelikleri berraklık, huzur, bilgelik, ayrımcılık, kopukluk, mutluluk, sükunet ve apaçık; rajas baskın olduğunu, hasret, eki, enerjik çaba, tutku, güç, huzursuzluk ve yaratıcı faaliyetler; ve ne zaman tamasgubir az avantajlı için yoga, baskın olduğunu cehalet, vesvese, ilgisizlik, uyuşukluk, uyku ve disinclination yönelik yapıcı bir faaliyettir.

Bu guolarak sürekli etkileşim için birbirleri ile yarıştığı, bir gubir olma ve bir süre daha öne baskın diğerleri ile yalnızca bir veya sonunda hakim tarafından sırayla bir diğer artış guolarak. Onlar fitil göre, yangın ve lambanın yağı ise birbirlerine karşı onların doğası, ışık üretmek için bir araya geldik. Olduğu gibi sınırsız renk çeşitliliği kaynaklanan intermixture üç ana renkler, farklı renk tonları olmak ifadeler sadece belirli orantılılık kırmızı, sarı ve mavi, öylesine sınırsız psikolojik eğilimlerine canlıların (ve fiziksel biçim) kaynaklanıyor, intermixture guolarak; belirli devletleri olmanın sakıncası yansımaları özellikle orantılılık, üç intermixture guolarak.

Bu guolarak sadece temelini Yoga zihin felsefesi, ama etkinleştirme ve bu etkileşimi gubir nitelikleri üretiminde sonuç bütünüyle fiziksel formları da gelişeceğini ilkel matris malzeme, prakti, aynı prensip altında. Böylece fiziksel objelerin bileşimi gibi hava, su, taş, ateş, vb. farklıdır çünkü onların anayasal özel makyaj guolarak: hava daha fazla içerdiğini canlılık sattva, taşları daha fazla tembellik, tamas eleman, ve ateşe, rajas. Bu guolarak izin için sonsuz plastisite prakti ve nesneleri dünyanın.

Bu işlemi geliştikçe evren prakti olup faydalı olabilecek göre çalkalama süt: süt zaman alır sitrik katalizör, yoğurt, lor peyniri, tereyağı veya ortaya çıkar. Bu acil ürünleri, sırayla, daha manipüle üretmek için daha fazla bir ürün serisi - sütlü tatlılar, peynir, vb. Benzer şekilde, göre klasik Sāṁkhya, ilk çıkan evolüt prakti o zaman churned tarafından guolarak (sattva özellikle) buddhi, istihbarat. İstihbarat fonksiyonları ile karakterizedir kıyamet, ayrımcılık, bilgi, beyan, irade, erdem ve kopma ve sattvaokutulmaktadır. Bu onun saf anlamına gelir durumu, zaman potansiyeli rajas ve tamas en aza indirilir,buddhi öncelikle lucid, huzurlu, mutlu, huzurlu ve ayrımcı tüm özellikleri sattva. Bunu arasındaki arabirimdir purubir ve diğer tüm praktic evolütler. Bu noktadan itibaren yönlendirebilirsiniz farkındalık dışarı ve nesneleri içine embroilments dünya, ya da, en yüksek potansiyeline, varlığının farkında haline gelebilir. purubir ve sonuç olarak doğru kendini yönlendirme eksiksiz gerçekleştirilmesi gerçek kaynağı olduğu bilinci yaygınlaşıyor.

Gelen buddhiahakāra, üretilen ya da ego (aham "Ben" + kāra "yapıyor;" olarak anılacaktır asmitā bu metin). Bu işlevi ile karakterizedir öz-farkındalık ve öz benlik. Bu söylemsel yönü süreçleri sahiplenir ve dış gerçeklik açısından bir kişiye benlik bilinci ya da benlik - kavramı "ben" ve "benim" insan bilinci.Ahakāra ayrıca bilinci ile sınırlar içinde uygun ile belirlemek hatlarını belli psikofiziksel organizma içinde bulur kendini herhangi bir şekillenme, diğerine karşı olarak. Diğer bir deyişle, ahakāra tipik bir, aydınlanmamış, hata eylemlerin adeta bir içbükey ekran, hangi kırar bilinç yaygınlaşmayı ve uygun hatlarını hata. Eğer hata olur ölür ve, diyelim ki, tipik bir, aydınlanmamış ve sonra köpek tipik bir insan birbirini izleyen yaşamlar içinde, ahakāra yönü citta uyum sağlamak için ayarlar ve absorbe bilinç içine bu ortamlar. Böylece hata hata olduğunu düşünür, o bir köpek köpek düşünüyor, ve insan düşünüyor ya da o bir insan.

Zaman ego sırayla "churned" tarafından guṇa of sattva doğasında, manas, zihin, üretilir. Zihin ve koltuk duygular, sevmek ya da sevmemek ile karakterizedir ve kontrol senses - filtreleme işleme ve potansiyel olarak çok büyük miktarda veri erişilebilir duyuları. Öncelikle alır, sıralar, sınıflandırır ve sonra iletir. İrtibat olarak hizmet vermektedir faaliyetleri arasında duyuların dış dünyadan veri aktarımı ve buddhi, istihbarat. Bu nedenle bu sıfatlarla hem iç ve dış işleyişi: ıçten, bu yansıtıcı ile karakterize sentez ederken eşzamanlı olarak görür, çünkü bir anlamda benzer duyumuz aracılığı ile gelir. Bu puruṣa, ya da kendini, bu psişik içinde gizlenmiş katmanları brüt almadan önce beden ve duyular. Yoga okulu, kullanırken terminolojisi (özellikle) buddhi ama aynı zamanda ahaṁkāra ve manas, göre biraz farklıdır Sāṁkhya hamile etkileşim olarak bu üç fonksiyonları tek citta, zihin, üç ayrı olarak değil, metafizik katmanları.Citta sonra, tarafından kullanılan terim olarak Patañjali ve yorumcuların, " bakın bütün bunlar üç bilişsel fonksiyonları kombine, en önemli terimleri Yoga Sūtras.

0 yorum:

Yorum Gönder