Galatasaray Kopenhag Son Dakika Haber

22 Ekim 2013 Salı

Gerçekten de, kendi iç metin, onun ilk sūtraatha yoga anuśāsanam, Patañjali gösterir ki o devam ediyorYoga öğretileri (sözel öneki anu gösterir devamı tarafından belirtilen eylem fiil), ve geleneksel yorumcular kesinlikle algıladıkları ve ona bu ışık. Hakikaten, geleneği kendisi işlenmiş olan gerçek kökenleri için Yoga efsanevi figür Hiraṇyagarbha. Dahası, kanıtlar Patañjali bir kitleye hitap ediyordu zaten aşina Yoga öğretisi çıkarılabilir olabilir Yoga Sūtras kendilerini. Örneğin, bir seferinde, Patañjali söz edecek bir üye öğelerin bir listesini arkasından "vb.", böylece varsayarak sağlanamadığını, kendisine bu konuda bilgi sahibi olmasını ve binanın geri kalanı listesi. Ancak, kısacası, çünkü o üretilen ilk sistematize tez konusu, Patañjali başbakan olmaktı veya seminal şekil için Yoga geleneğinin sonra onun zamanlarda da kabul edilmiştir diğer okullar tarafından da böyle. Tüm niyet ve amaçlar için, onun Yoga Sūtras olmak vardı canon mekaniği için Yoga genel, tabiri caizse, diğer sistemler ile tinkered, tatlandırın kendi teolojik ziynet.


Olarak ile tanınmış diğer kurucuları düşünce okulları hakkında çok az şey bilinmektedir Patañjali kendini. Geleneği, ilk kanıtlandığı tefsiri Bhoja Rāja 11th yüzyıl C.E., onu düşünüyor olmak aynı Patañjali yazdı ilköğretim ünlü tefsiri dilbilgisi tarafından Pāṇini, işlenmiş olan ve aynı zamanda ona ve yazarlık üzerine bir risalesi tıp. Orada devam galatasaray kopenhag hangi kanalda eden bir tartışma alimler arasında bu olasılığı olup olmadığı ya da değil, ama orada değil çok mücadele ederek elde edilecek kanıt geleneksel hesapları yokluğunda alternatif aksine delil tartışmasız olduğunu veya en azından yeterince zorlayıcı.


Patañjali sadece tarih olayla metnin içeriğini kendisi. Ne yazık ki, en klasik olarak antik Sanskrit metinlere dönem, ilk Sanskrit metinlere imkansız olma eğilimindedir tarih ile doğruluk, ve vardır her zaman karşı muhalifler tarihleri ne olursa olsun standart hale akademik çevrelerde. Çoğu akademisyen, tarih gibi görünüyor, kısa bir süre sonra metin dönüş common era, (c. 1st - c. 2nd yüzyılda CE), ama üretilmediğinin, güvenli olup birkaç yüzyıl gibi erken önce common era. Aslında başka metni değil izlemeniz 5th yüzyıl C.E., Yoga tarihini Sūtras belirlenecek doğruluk.


Bu Sūtra tarafından kullanılan yazı stili felsefi ekoller antik Hindistan (bu sayede günahtan) Vedānta Sūtras, Nyāya Sūtras, vb.). Dönem "sūtra," (kök sanskritçe'den , soydaş ile "dikmek") anlamı; bir iş parçacığı, ve esasen, ifade eder bir veciz ve özlü felsefi deyim, en fazla miktarda bilginin içine paketlenmiş minimum tutar kelimeler. Bilgi sistemleri edildi sözlü olarak rivayet eski Hindistan'da, kaynak malzeme ve böylece tutuldu minimal kısmen kolaylaştırmak için, ezberleme. Olmak için bestelenen sözlü olarak iletilen ve ezberleme, Yoga Sūtras ve sūtra genel gelenekleri, izin verilen öğrencinin "iplik" birlikte önemli maddeler bellek daha geniş beden malzeme ile hangi öğrencinin iyice tanışmış olacak. Böylece, her sūtra bir anımsatıcı olarak görev cihazı yapısı öğretileri ve ezber kolaylaştırmak, neredeyse bir kurşun gibi eğer öyleyse bir noktası üzerine üzerinde durulacaktır.


Bu çok succinctness - Yoga Sūtras hakkında içeren 1200 kelime 195 sūtras - ve aslında sūtras are içinde yer şifreli, ezoterik ve anlaşılmaz kendi kurallarıyla yansıdığına olarak hizmet ettiler kılavuzları ile birlikte kullanılmak üzere bir öğretmen. Bu nedenle gerçekçi olmayan (mümkün değilse) görev bypass girişimi için yorum alma umuduyla bazı orijinal saf, pre-commentarial dizi Ur-yorumlar

Bilgi sistemleri, eski Hint sözlü olarak iletilmiş, master öğrencisi, büyük bir vurgu sadakat yönelik özgün dizi Sūtras hangi sistem üzerine kurulmuştur, master açma yoğun aforizmalar ve kesilmiş öğrencilere. Belirli aralıklarla, özellikle öğretmenler önem yorum yazdı temel metinleri üzerinde yeri vardır, bilgi sistemleri. Bazı kazanılan bu para geniş noktasına birincil metni okudu hep birlikte bir şerhi, özellikle metinler gibi Yoga Sūtras için dizayn edildi çözdükten içerdiğinden çok sayıda sūtras anlaşılmaz olan daha da gelişme olmadan. Bir olamaz overstress, bu nedenle, bu anlayış bizim Patañjali metni, bütünüyle bağımlı yorumlara daha sonra yorumcu: anlaşılmaz, yer yer kendi açısından bakıldığında.


Açısından genel doğruluğunu yorum var a priori olasılık yorumları Sūtras edildi korunmuş ve sadakatle aracılığıyla sözlü olarak iletilen kaç nesilleri Patañjali kadar ilk yorumu Vyāsa 5th Yüzyılda CE Kesinlikle, yorumcu Vyāsa itibaren oldukça tutarlı kendi yorumlarına temel metafizik sistemin, bin beş yüz yıl üzerinden, hangi ile belirgin kontrast radikal farklılıklar temel metafizik anlayışı ayırt edici yorumcu Vedānta okulu'nda (bir Rāmānuja veya bir Madhva bir Śaṅkara, örneğin). İken 15th yüzyılda yorumcu Vijñānabhikṣu, örneğin, mayıs seyrek olmayarak kelime oyunu ile 9th yüzyılda yorumcu Vācaspati Miśra, farklılıkları genellikle ayrıntılı olarak değil, temel öğeleri metafizik. Ve süre Vijñānabhikṣu iyi bir anlaşma enjekte edebilir Vedāntic kavramları temel düalizmi Yoga sisteminin, genellikle bu ek (göze çarpan ve kimlik) ziyade sistemi için bir reinterpretation. Dolayısıyla son derece tutarlı bilgi birikimi ile ilişkili en iyi parçası için Yoga okuluna bin yıl ve bir buçuk, konuşabiliyor ve dolayısıyla "geleneksel anlayış" Sūtras içinde premodern bir döneminde kontrolsüz veya aşırı genelleme veya essentializing.


İlk kaybolmamış yorumu efsanevi Vyāsa, genellikle etrafında tarihlenen 4-5th yüzyıl C.E., oldu ' diyebileceği bir durum olarak neredeyse kurallı olarak birincil metin tarafından Patañjali kendini. Sonuç olarak, the study of Yoga Sūtras hep gömülü ki anlatım geleneği öznitelikleri için bu büyük edebiyatçı. Pratik konuşma konuştuğumuzda felsefesinin Patañjali, biz gerçekten ne demek (veya demek gerekir) anlayışı olduğunu Patañjali göre Vyāsa: Vyāsa kim ne belirlenen Patañjali en derin Sūtras demek, ve sonraki tüm yorumcular çok özenli Vyāsa. Bu Vyāsa Bhāṣya (tefsir) ayrılamaz olur, Sūtras; bir uzantı. Birsūtra bir kaç kelime, Vyāsa belki birkaç satır yazmak olmadan yorum sūtra anlaşılmaz kalır. Vyāsa kullanıcısının yorumu, Bhāṣya, böylece doldurduğu durumu canon, tarafından sorgulandığı ve neredeyse hiç sonraki herhangi bir yorumcu. Sonraki müfessirler tefsir ettikleri baz ambalajın üzerine ' VyāsaBhāṣya - nadiren eleştirmeyi değil, genişleyen veya tertipleyerek aykırıdır. Bu referans noktası üreten belirgin bir tekdüzelik yorumu Sūtras pre-modern dönemde.

Sonraki denir yorum Vivaraṇa atfedilen büyük Vedāntin 8 Śaṅkarath - 9th yüzyılda CE çözülmemiş olarak kaldı O ondan beri o was ilk sorguya 1927 tefsiri olup olmadığını Yoga Sūtras atanan Śaṅkara ise otantik tarafından kaleme ona. Bir sonraki en iyi bilinen yorumcu Vācaspati Miśra, kimin yorumu, Tattvavai Śāradī, tarihlenebilir ile daha fazla güvenlik için 9th yüzyılda CE Vācaspati Miśra oldu üretken bir fikri, penning önemli yorumların Vedānta, Sāṁkhya, Nyāya ve Mīmāṁsā okulların yanı sıra Yoga yaptığı yorum Sūtras ve dikkat çekiciydi onun için ifade edebilme yeteneği, her geleneğin kendi açısından bakıldığında, görüntülemeden herhangi bir aleni kişisel egilimi.

Büyüleyici bir arapça çevirisi Patañjali ' Sūtras tarafından üstlenilmiştir ünlü Arap seyyahı ve tarihçisi el-Bīrunī (973-1050 C.E.), streptomycin ve yazının 1920'lerde İstanbul'da. Kabaca ile eş zamanlı el-Bīrunī olduğunu 11th yüzyılda Kral Bhoja, şair, alim ve patron, sanatlar, bilimler ve ezoterik gelenekler, kimin yorumu denilen Rājamārtaṇ∂a, vardır vesileyle çok değerli bilgiler bulunacak. 15th yüzyılda Vijñānabhikṣu en anlayışlı yazdı ve yorumu yararlı ve bundan sonra Vyāsa, Yogavārttika. Vijñānabhikṣu üretken bir başka oldu alim, onun için kayda değer girişim uyumu için Vedānta ve Sāṁkhya kavramlar. 16th yüzyıl C.E., başka bir Vedāntin, Rāmānanda Sarasvatī, yaptığı yorum yazdı denilen Yogamaṇiprabhā de ekler az önceki yorumu. Ama orada değerli bilgiler içerdiği Bhāsvatī tarafından Hariharānanda Āraṇya, Bengalce yazılmış, bir bağlam bizim çağımıza yakın, bir açıdan maruz Batı düşünce, ama yine de iyice topraklı geleneği. Birçok tefsir yazıldı, bu temel yazılmış yorumlar modern çağ öncesi. Şerhlerin modern dönem yazılı, birçoğu hale getirdi ayarlamalar modernlik ya da duyarlılıkları Batı pazarında, bu açıklamanın kapsamı dışındadır, kendisini sınırlayan klasik Yoga felsefesi.

Yoga dörde ayrılır Sūtras padas, bölümleri yer alıyor. İlk, samādhi pāda tanımlar Yoga olarak tüm tam sigarayı etkin ruh hallerinin ve ana hatlarıyla çeşitli aşamaları fikir kaynaklanıyor bu. Bölüm noktaları için nihai hedefi olan Yoga içerik-daha az farkındalık, bile ötesinde en yüce aşamaları bakış açısı sunuyor. İkinci, sādhana pāda, çeşitli uygulamalarını ana hatlarıyla, ahlaki ve etik kuralları olan ön şartları için meditasyon uygulamasının ciddi. Üçüncü, vibhūti şehrinden öncelikle fırsatlar ile çeşitli süper-normal güçler için tahakkuk edebilecek uygulayıcı zaman zihin aşırı devletleri konsantrasyon. Orada yaygın bir kültüre sahip olmuş gibi görünmektedir eski Hindistan'da sabiki, Yoga gibi yöntemler değil ama gerçek hedefi peşinde tanımlanan Yoga Patañjali, fakat daha ziyade böyle arayışı süper-normal güçler; bu bölüm olarak okunabilir Patañjali edilmesine karşı bir uyarı yan izlenir bu şekilde. Dördüncü, kaivalya pādafırsatlar kurtuluş ile, ve, diğer şeyler arasında, içerir Patañjali tepkisi Budist bir meydan okuma.

0 yorum:

Yorum Gönder