Koca Lazım Son Dakika Haber

18 Ekim 2013 Cuma

Yinyang olarak Qi (yaşam Enerjisi)

En kalıcı yorumu yinyang Çinli düşünce kavramı ile ilgili qi (ch'i, yaşam enerjisi). Bu yoruma göre, yin veyang olarak görülüyor qi (her iki yin ve yang formlar) işletim evrende. "Duke Shao" bölüm Zuozhuan(Geçmişi Kitap), yin ve yang ilk olarak tanımlanmış iki göksel altı qi:

Altı göksel etkiler [qi] inerler üretmek ve beş zevkleri, çakılıp beş renk, doğrulanır ve beş notlar; ama ne zaman onlar aşan, ürettikleri altı hastalıklar. Bu altı etkiler cinsinden olan, yinyang, rüzgar, yağmur, bilinmezlik ve parlaklık. Onların ayrılması, oluşturdukları dört mevsim; onların amacıyla, form onlar beş (ilköğretim) şart. Her zaman onları aşan, musibet onlar sağlamak. Aşırıyin yol açar hastalıkları soğuk; yang, hastalıklara ısı. (Olan. hukuk 1994: 580).

Burada, yin ve yang vardır qi evren. Bu qi akış içerisinde, hem doğal hem de insan dünyalar. Bunlar varoluşun temel kumaş:

Yerin ve göğün var onların düzenli bakımdan bu gibi adamlar için kendi desen, taklit organları parlak, Cennet ve ile göre farklılıkların doğal Toprak. (Yerin ve göğün) üretmek altı atmosferik koşullar [qi], almak için para kullanmak ve maddi unsurları beş. Bu şartları (unsurları) beş haline zevkleri, ortaya koyduğu beş renk, bana bir koca lazım klip görüntülenen ve beş notları. Onlar aşan, orada doğmak bilinmezlik ve karışıklığın insanlar kaybederler (uygun) doğa vardı... yumuşaklık ve şefkat ve nezaket uyum, taklit üreten ve besleyici etkiye çıkmadı. Orada aşk ve nefret, zevk ve öfke, keder ve sevinç tarafından üretilen ve altı atmosfer koşullarına [qi]. Bu nedenle (sage kings) dikkatle taklit ettikleri ve bu ilişkilerin analojiler (şekillendirme törenleri), bu altı düzenleyen dürtüler...hiçbir hata Olduğunda sevinç ve keder, biz iki devlet bir millet olarak, doğayla Göğün ve yerin hangi sonuç olarak uzun dayanabilir. ( Olan. hukuk 1994: 708).

Böylece qi bir kaynaklanan kuvvet arasındaki etkileşim yin ve yang olur hangi bir bağlam yinyangtakıldığını ve işlevleri. Yinyang olarak qi bir açıklama sağlar evrenin başlangıcı ve yapı bloğu olarak hizmet vermektedir Çin entelektüel geleneği. Birçok önceki metinlere, nasıl davranacağınızı bir yinyangoluşturur bir felsefi bakış açısı gök, yeryüzü ve insan vesilesiyle, hz. Bölüm 42 Laozi diyor ki "her şey gömülü yin kucaklar yang ile ; chong qi [yaşam enerjisi] ulaşır o [uyum]." Geçer yinyang's olarak işlev qive bunlar arasındaki ilişkiler her şeyin varlık haline geliyor. Zhuangzi hakkında da konuşuyor "qi of yinve yang": "Zaman qi of yin ve yang uyum içinde olmayan, soğuk ve ısı zamansız gelir yollar, her şeyi zarar görecektir." (Zhuangzi ch. 31) diğer taraftan, "ne zaman iki başarılı ilişki ve uyum sağlamak, her şeyi üretilecek." (Zhuangzi ch. 21)

Yorumu yinyang olarak qi kavrayabilmeleri yinyang dinamik ve doğal haliyle akan enerji, tamamlayıcı bir ilkel kudret evren. Bu Huainanzi daha fazlasını sunuyor ayrıntılı bir açıklama, kozmolojik süreci yinve yang:

Göklerin ve yerin kuruldu, bölünmüş yin ve yang. Yang oluşturulur [shengyin ve yinoluşturulduğu, yangYin ve yang karşılıklı ikizleri de dört eder alanları [wei, "göksel daireler"] nüfuz. Bazen hayat vardır, bazen ölüm var, getiren sayısız tamamlama şeyler. (ch. 2)

Bu sürecin başlangıcı da açıklar yaşam insan. Zaman qi hareket ettirilirse, net ve açık pembe cennet ve çamurlu düştü ve ağır toprak ol. Ne zaman bu iki qi etkileşim erişmiş ve uyum aşamasında (o), insan hayatına başladı. Bu da gösteriyor ki her şey aynı malzemeden yapılmış ve fark dayanır etkileşim.

Qi ayrıca çeşitli formları alır ve bir formdan diğerine dönüştürülebilir ile sipariş etkilenmiyor. Kavramıyinyang sarf malzemeleri üniter bir vizyonu gök, yeryüzü ve insan yapar ve dünya açısından anlaşılır bir rezonans arasında insan ve evren. Bu Guoyu (Söylemlerinin birleşik Devletleri) açıklamaktadır deprem gerçekleşti izdiham Jing Wei, nehirler ve Lou krallığının ikinci yılında Duke Sen batı Zhou hanedanı. Belirli bir Boyang Fu iddia Zhou imparatorluğu çökmeye mahkumdur olduğunu açıklayan

Bu qi göğün ve yerin kaybedemem onun emrinde. Eğer kendi düzenini ortadan kaybolur insanlar şaşırmış olacak. Yang sıkışıp kalmıştım ve could not get out, yin bastırılmıştı buharlaşıp yok olabilir, bu yüzden bir deprem kaçınılmaz oldu. Şimdi civarı) ve iki büyük depremler nedeniyle nehirler yang kaybediyor ve yeri yin aşağı basılmasını. Yang ıssız bırakılacak altında yin bu yüzden akarsuların kaynağıdır bloke edilmiştir. Eğer vakfı nehirler bloke ülke kesinlikle çöküşü. Bu aslında çünkü akan suyu ve arazi bayındır yönelik ihtiyaçları vardır insanların hayatlarını. Eğer su ve arazi devam ettiremez, insanların yaşam koşulları, ülke düşmesi kaçınılmaz olacaktır. (Söylemi birleşik Devletleri 1994: 22).

Sadece buyinyangaromalı iddia açıklama doğal olayları aydınlatmak için, ayrıca bir içsel bir ilişki olduğunu ima eder arasında doğal olaylar ve politik sistemleri. İnsanoğlu, özellikle siyasi liderler, dengelenmelidir onların erdemli eylemleri ile ahlaki odaklı bir evren. Takip ederlerse ve uyum (shungiderinin, evren ve desenler, onlar refah ile ödüllendirilir ve bayındır, ama eğer onlar karşı ve çatışma ile (ni) o, onlar ile cezalandırılacaktır afetler ve yıkım. İster bir yürütmektedir shun veya ni olmasına bağlıdıryin ve yang bir devlet vardır dengesi. Böylece, yinyang sağlar, içgüdüsel bir outlook insan için etik anlayışın yanı sıra rehberlik ulaşmak için uyum eylem. Olarak bölüm 8 Huainanzi iddia:

Yinyang somutlaştırır uyum göğün ve yerin tezahür biçimleri şeylerin sayısız içerir qidönüştürebilecek bir şeyler tamamlar ve çeşitli şeyler; yinyang uzanır nüfuz eder ve derin seviyeye; başlar sonra boşluk doldu ve sınırsız hamle toprakları.

0 yorum:

Yorum Gönder