Galatasaray Canlı izle Son Dakika Flaş Haber

23 Ekim 2013 Çarşamba

Son olarak beşinci vttı bellek, tutulma olarak tanımlanan anlamda görüntülerini nesneleri yaşanmıştır. Herhangi bir vttı yapraklar onun üzerinde kopya citta sürdükten sonra yok olur. Anılar oluşturulur ve böylece diğer türleri bağlıdır vutas. Daha önce de belirtildiği gibi, her nesnenin daha önceden beri deneyimli bir formları saskāra bir künye, citta zihin, bir ses gibi üzerine işlenmiş bir teyp, bir görüntü ya da bir film. Zihin bir izlenim formları kullanarak bir nesne duyu organları denir pratyaya. Bir kez bupratyaya ya da aktif bir görüntü bu nesne artık etkin faiz aklına, inaktif hale gelir, ya da latent, saskāra. Böylece vutas, ve bunların pratyaya içerik olarak korunur saskāras ne zaman onlar yavaş yavaş. Bellek oluşur bu alımı saskāras; anılar reaktivasyonu diziniz duyu nesneleri yaşadı bir geçmişte bilinen ve çok kapsamında unutkanlık (tamas). Ancak, dikkat etmek önemlidir bu saskāras sadece pasif ama diziniz canlı gizli dürtüleri alabilirsiniz altında etkin elverişli koşullar ve nüfuza sahip bir kişinin düşünce ve davranışlar.

Bilinçaltı kavramı Batı psikoloji karşılık diğer daha az alınabilir saskāras öncelikle önceki yaşamlarını, hangi gizli kalması olarak bilinçaltı izlenimler. Böylece zihin kaydedilen bu deposudur saskāras yatırmış ve biriken citta üzerinde sayısız yol açtı. Saskāras ayrıca hesap gibi işlemler için kişilik özellikleri, alışkanlıklar, kompulsif ve galatasaray kopenhag canlı izle bağımlılık davranışları, vb. Daha güçlü veya daha baskın bir küme saskārasolur, daha fazla aktive eder ve kendisini dayatır üzerine bireysel bilinç, hoşgörü ve zorlu bir kısır döngü devam ettiren kırmak için çok zor olabilir (ters, tabii ki, aynı zamanda hayırsever ile geçerlidir akliṣṭbir vutas aşağıda açıklanmaktadır: hale gelir "bağımlısı," tabiri caizse, hayırsever yoga faaliyetler ve yaşam tarzı kuvvetiyle tarafından sürekli tekrarı).

Diğer hallerinin sen sadece biri gebe olurdu tarafından kabul Yoga geleneğinin bir alt kümesi olarak bu beş temel kategoriler. Akıl hiçbir zaman ama her zaman statik aktif ve değiştirme, vutas sürekli üretilmekte ve böylelikle sürekli absorbe bilinci purubir uzakta kendi saf doğa, kanalize dışarı bölge içine ince veya kaba prakti.

Yukarıda belirtildiği gibi, bu kadar kat'i vutas ya da olabilir akliṣṭbir, elverişli (en azından başlangıçta) nihai hedefi için Yoga ya da kopṣṭbir, zarar verebiliyor. Bu participial şartları konusunda da kendilerine farz edelim nominal formu, kleśa; beş vardır kleśas: cehalet, ego, arzu, isteksizlik ve hayata tutunmuş (YS II.3-9). Bu kleśas daha derin unsurları fazla onların ruhuna yüzey seviyesinin belirtileri olarak vutas. Rezonans ile tüm Hint soteriological düşünce, ilk kleśa, cehalet, temeli olduğunu diğer tüm kleśasdolayısıyla da sasāra bu nedenle zaman , cehalet dağılıyor, diğer kleśas, mevcut olabilecek potansiyel bilinçaltı form veya çeşitli aşamalarında bilinç kaybolur. Aşağıdaki şekilde tanımlanmaktadır: "Cehalet kavramı olarak kendini götüren, neşeli, saf ve ebedi olmak, kendinden olmayan, acı verici, kirli ve geçicidir." "Non-self," an-ātman, oluşur, sadece vücudun hangi odağı olduğunu keyfi için; ve zihin, hangi aracılığıyla bir enstrümanı bilinci purubir irtibata geçebilirsiniz dünya; ama aynı zamanda aksesuar veya gereçlerinin vücudun, ister animasyon (gibi eş, hayvanlar ve yavruları), veya cansız (mobilya veya gıda gibi).

Ego doğası dikkate alınması için, gören ve doğa enstrümantal güç görme aynı şey. Başka bir deyişle, ego spesifik özelliği cehalet tanımlayan gayr-özellikle istihbarat - gerçek benlik ile, purubir (ātman). Ego ve bir ölçüye kadar cehalet, ancak aynı şeyi derecelik bir fark vardır. Cehalet başlangıçta içerir bir değil-gibi-henüz belirli kavramı "ben-lik," özgüven duygusu dışında bir şey olarak purubir henüz belirlenmemiş, kısmi bir maddenin özben ile buddhi istihbarat ise ego içerir bir veya daha gelişmiş tam kimlik arasında purubir öz ve buddhi. Fark seviyeyle; ego geliştikçe cehalet, yapar ve misidentification olmayan kendine öz ile daha somut ve özgül.

Geçmeden üçüncü kleśa: hasret, arzu ve istek duyar zevk için veya ulaşmanın anlamı, zevkin hatırlayan bir geçmiş deneyimlerden zevk, bağlılığı, rāga. Bu sürecin en önemli bileşendir bellek. Başka bir deyişle, yaşamış biri, bir zevk geçmişte recollects ve bu hankers bu deneyimi tekrar bugün veya gelecekte, ya ulaşmak için aracı deneyim yinelenen. Bu geçmiş deneyimler bu konutta teşkil eden "ek." Ne zaman yeni bir zevk aracı olarak algılanmaktadır, bu bellek yazarımız bu yeni zevk anlamına gelir aynı veya benzer bir şey üretilen geçmişte zevk, ve bu nedenle aynı veya benzer sağlamak için söz zevk bugünü ve geleceği.

Dördüncü kleśa anlaşılabilir bir önceki derslerine paralel kleśa ekin: duygu direniş, öfke, hayal kırıklığı ve kızgınlık doğru ağrı ve nedenleri olan biri geçmiş deneyimlerini hatırlar benzer ağrı, isteksizlik. Eğilimi tutunarak hayatta beşinci kleśa flimdiki eş anlamlısı ölüm korkusu. Tıpkı önceki sūtras belirtti eki veya bir şey tiksinti kaynaklanır olumlu ya da olumsuz anıları, o şey üzerinde tiksinti aynı şekilde ölüm tek belleğinde gösterir korur tatsız hatıraları ölüm geçmiş olmasına rağmen, bunlar, latent veya bilinçaltı) bu dünya hayatında.

Ne zaman zararlı etkisi altında vutas kaynaklanan kleśas, zihin olur ya çekti tarafından püskürtüldü anlamda nesneleri çizim öğesidir. Onun girişimi, bu amaca ulaşmak çeken bu arada o, arzularını yerine getirmek için, önlemek ve iter ki, önlemek aversions, zihin kışkırtır eylem, karma başlatır reaktif bir kısır döngü. Karma kökünden k, "yapmak" ya da "yapmak," kelimenin tam anlamıyla "iş," ama doğasında Hint kavramı, iş ya da herhangi bir faaliyet türü, kavram olduğunu, her eylem ırkları bir reaksiyon. Böylece karma sadece atıfta ilk hareket, ister hayırsever ya da kötü niyetli, ama aynı zamanda reaksiyon için ürettiği son derece hoş ya da nahoş aslına uygun olarak hareket) hangi olgunlaşır ya da aktör için bu yaşamda ne de gelecekte. Dolayısıyla insanların içine doğduğu farklı sosyo-ekonomik durumlarını ve hoş ya da nahoş şeyleri onlara ne uyarınca yaşam boyunca, daha önceki kendi eylemleri.

Bu döngü etki ve tepki, veya sasāra, potansiyel olarak sonsuz ve sınırsız beri herhangi bir izin yoktur sadece tek hareket cins bir tepki, ama aktör gerekir bu tepki o alerjisi yeniden reaksiyon, sırayla fructifies kışkırtır ve re-re-reaksiyonlar ve benzeri reklam sonsuza kadar. Bu reaksiyonlar ve yeniden reaksiyonlar, vb., olması ihtimali sığdırılmış bir hayat, onlar üzerine dökmek için, bir yaşamdan sonraki. Bu tasvir etmek için bir girişim sırf sınırsız ve sonsuz üretken gücü karma bu Hint düşünür, hem de Hindu ve Budist, böyle kullanın metafor olarak "okyanus" doğum ve ölüm. Böylece, karma tutan bilinç bağlı dış dünya ve unutkan, kendi doğası tarafından üretilir vttıs, ve vutas sırayla tarafından üretilmektedirkleśas. Bu nedenle vardır döngüsü kleśas, vutas ve saskārasvutas yani düşünceler, vb. formu kaynaklanan sense (eylemler ve bunların sonucunda) kaydedilir citta olarak saskāras ve bu saskārassonunda bilinçli ya da etkinleştirmek bilinçaltım, daha fazla üreten vutas. Bu vutas sonra eylemi provoke reaksiyonlar ile ilgili kendi mahiyetlerine uygun olarak kaydedilmektedir sırayla saskāras ve bu döngü böyle devam eder. Kleśasvutassaskāras ve karma böylece bunların tümü birbirine bağlı zincirin sasāra.

Bu akliṣṭa non-zihinsel zararlı vṛttis diğer taraftan, tarafından üretilmektedir sāttvic fakültesi ayrımcılık kontrol etmeye çalışan etkisi rajas ve tamas ve böylece zararlı vṛttis bunlar üreten. Yoga uygulaması yoluyla, yogī girişimleri tüm gölgede bırakmak için rājasic ve tāmasic saṁskāras ile sāttvic olanları bu kadar, çok, yüksek devletler de sınırlı meditative konsantrasyon - kavramları ve zararlı olmayan zararlı olan göreli bakış açısı saṁsāra; zararlı (rājasic ve tāmasicvṛttis ağrı kesici ve sigara zararlı (sāttvic) olanlar en az kurşun yönünde kurtuluş, düz-se bile onlar çok must be sonunda vazgeçmiş. Ama bu son noktası yapmak için hareket etme olanağını dünyada, kişinin prakṛtic beden ve zihin, aydınlanmış bir perspektif ücretsiz cehaletten. Bu puan kavramı jīvanmukta: hala birisi somutlaşan ile işleyen ve böylece bir citta ama bir citta oluşturan vṛttis tabi olmayan cehalet, ego ve eki, vb.

0 yorum:

Yorum Gönder