Gezi Parkı Son Dakika

1 Ekim 2013 Salı

Sabit, yenilenen dikkat bu an için, Hadot, savunuyor " . . . bir bakıma, anahtarı ruhsal egzersizler" (PWL 84). Felsefi girişimi dikkatimizi mevcut endişeleri cevaplar için ontolojik gözlem "biz bugünü yaşamak, yani sonsuz küçük. Gerisi ya da yaşanmıştır, yoksa o [gelecek] belirsiz" (Aurelius Med. VII, 54). O da yansıtır basarak o gözlem, acil taleplerini üzücü bir tutkuları için tüm yanıtlar gelecek kaygılarını (korkulan bazı devlet sızmak olacak veya istenen bazı devlet değil) ya da kaygıları geçmiş eylemler (suçluluk, utanma, veya kaygı diğerleri hakkında algılanan bir kelime veya eylemler). Tüm bu henüz hiç bir değişiklik yapmaması veya meydana gelen budur, şu an sitedir tüm karar, eylem ve özgürlüktür. Takip etseydi bu pathe, ya onların yakın talepleri, tangentially mantıksız. Bu düşünce hem de temelini oluşturan zevk ve sefaya düşkün şükran duaları yapılmış, doğanın sunduğu gerekli şeyler elde etmek kolay ve zor işler kolay, ayı, ve Stoacı öğretilere ilişkin mantıksızlığını pathē. Öğrenmek zorundayız sakin tutkular yani biz açıkça değerlendirmek bize neler olduğunu ve herhangi bir anda, düzeltmek bizim şimdiki niyetleri ve kabul ile tüm temkin ki, meydana kendisine yöneltilen hangi bizim diyerek anlatıyor. Büyük amacı filozof olduğunu öğrenir ayrı gezi parkı isyanı oyunu öz (veya Stoacılar, iktidar prensibi) gereksiz bütün ekleri alienable, harici eşya, böylece sevinç ve şükran duygusu yaşanır bağımsız durumlardan hangisi kader teslim etti. Olarak Hadot notlar, zevk ve sefaya düşkün meditasyonlar ve Stoacı ölüm şekliyle ilgili hiçbir şey için "bize göre" (ne zamandan beri burada, "biz değil, tam tersi) buraya ait: bu meditasyon için bir anlamı vardır bu konuda endişeli fethetmek kaçınılmaz geleceğe olay (WAP 197-8).

d. Yukarıdan Görünümü

Gördüğümüz 4b nasıl Hadot situates hatta Aristoteles'in görünüşte salt teorik çabalar bağlamında bir seçim bıos tır ulaştırmayı amaçlıyor tetkik için büyük zevk olduğunu bile katılır fiziksel doğanın çalışma, "harika bir şey var, tüm Doğa çalışmaları" (Aristoteles, WAP at 83). Benzer şekilde, Hadot notlar, zevk ve sefaya düşkün bir hazırlanmasına fiziksel felsefesi atomlar, sonsuz bir evren, bir çoğulluk ve dünyalar izlenmiş ve Epikuros tarafından önerilen gereksiz aşmak için bir araç olarak ölüm korkusu ve müdahaleci tanrılar. Stoikler değil ayrım yalnızca tutulan Hadot genelleştirir tüm kadim felsefenin arasında yaşam biçimi olarak felsefe ve felsefi söylem. Hadot savunuyor düşünürler de bu okulda sürdürdü vardı "yaşamış" mantık uygulamaları içeren, kişinin sürekli inceleme ve pratik akıl yürütme biçimleri ne o şartlar "uygulamalı fizik" (WAP 172; PWL 242). Pratik dahil fizik felsefe etkinliği vigilantly izleme tüm ilgili inançlar onun o ne karşılaşır. Bir uygulama burada idi serinkanlılıkla, analitik olarak bölen veya tehdit cazip maçta kendi içine madde ve form ve parçaları. Bu şekilde, onların potansiyel olarak yıkıcı izlenim üzerimize karşılaştığı gibi, Marcus' açıklaması ünlü seks olarak "sürtünme katsayısı adet gut, arkasından kasıla kasıla salgılanması biraz balçık" (PWL 185). Hadot ayırdığı bütün bir kompozisyonPWL uygulaması için "yukarıdan görünümü" verdiğini savunuyor veriliyordu eski okullar arasında. Bu egzersiz, öğrenci yemekhanesi, yeniden gözden geçirmek ne kadar küçük, ya da karınca gibi, onların yaşamlarına ve hareket tarzlarına genişlemiş görünür, ya da kozmik, perspektif (ünlü perspektif sub specie eternis), böylece mücadele hatalı önemi bizim kendi ilgi ve tutkular bize istemi atamak için özel bir bölüm. İçinde Cicero gibi Boethius (Consolations II 7), örneğin, felsefe dikkate nasıl kendi kaderine küçük bir leke olarak dünyanın ve büyüklüğü dikkate alındığında boşluk yapar ve onu görmek mantıksızlığını şöhret peşinde. Seneca aynı egzersiz önerir göstermek için çılgınlık peşinde lüks ve milletler' sürekli savaşan (WAP 206-7). Olumlu tarafı, egzersiz, tekrar doğurmak öğrencide merak tür, huzur, ruh ya da yükseklik, izafi perspektifini Adaçayı. İçinde Isis Veil, Hadot geç çalışma tarihi üzerine Batı anlayışları doğal dünya, Hadot hizalar tutum doğurduğu bu yukarıdan görünümü ile "Orfik" tavrı gözler önüne sermeye doğanın sırları ile şiir, sanat, söylem ve (VI 155-32). Bu tutum, takip modern felsefe başlığı altında yürüttü estetik algısı, karşı çıkıyor "Promethean," teknolojik girişimi evcilleştirmek için önemli bir doğanın içinde Baconian bilim.(VI 101-154).

e. Yazı olarak Hypomnemata ve İç Kale

Hadot google'ın Marcus Aurelius' Ta Eis Eauton (ya da "Meditasyonlar"onun uzun kompozisyon PWL, ve kitapta İç Kale, hizmet araya getirmek için iyi hem metodolojik endişeleri yöneten Hadot en klasik okumaları bu görüşleri, düşünce ve ilkçağ felsefesi olarak etrafında dönen bir dizi ruhsal egzersizler. Metin olarak biz bu ayrılır 473 parçaları oniki kitap, ve tüm onun için yanıp duru bir güzellik görünebilir tamamen düzensiz modern okuyucu için. Bu bir dizi yarattı yorumlara zamanla aşağı ilgili spekülasyonlar Marcus' melankoli, mide ülseri, veya morfin bağımlılığı. Bütün görünmek için hiçbir argüman geliştirmek ve sık sık tekrarlamasına. İmparator-filozof karışımları türler veya dil oyunları ve aforizmalar, via sahnelenen diyaloglar ve emirler hitaben, kendisi için yapılan alıntılar şairler ve diğer filozoflar, daha genişletilmiş enthymemes. İçin Hadot, bu biçimsel özellikleri Marcus' metin çözülür biz metin yerleştirmek suret olarak kendini bir tür zihinsel egzersiz tavsiye Stoacı mirası olan Marcus aitti: yani,hypomnemata filozof oldu emrettiği için her zaman elinizin altında tutun (procheiron), kimin daha bakmak gerek üretim ve aracı olarak tavsiye edilmiştir canlı tutmak için her zaman anahtar Stoacı ilkeleri (kephalaia), bağımsız olup olmadığını herkesten okunmalıdır. Bu bakış açısından varıyor Hadot İç Kale, tekrarlar, gelişmeler birden fazla aynı tema ve üslup çaba Meditasyonlar kanıtlamak için değil herhangi bir kavramsal tembellik veya diğer morbidite, önermek yerine onlar "çabaları bir adam . . . ne yapmaya çalışıyor, son tahlilde hepimiz yapmaya çalışıyor: yaşamak için tam bilinç ve berraklık için her birine vermek bizim ınstants onun tam yoğunluk ve anlam vermek için tüm hayatımız" (İC, 312-313).

0 yorum:

Yorum Gönder